• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Leasing möjligt?

tjej86

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
2 Oktober 2016
Meddelanden
78
Mottagna reaktioner
13
Poäng
52
Har leasat en bil hos Hedin bil i snart tre år nu där DNB finans varit aktuella. Har skött mig under tre år något försenad betalning vid ett par tillfällen annars i tid. Funderar på att leasa igen genom Ford och en bil som kommer kosta ungefär 2700 i månaden. Har just nu inget jobb men taxerade 120.000 i senaste deklarationen. Har 6,5 i uc score samt 4 hos bisnode. Vad tror ni? Kommer det funka att leasa igen eller behöver jag någon med mig?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

tjej86

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
2 Oktober 2016
Meddelanden
78
Mottagna reaktioner
13
Poäng
52
120000 taxerat är ju inte jättebra. Behöver du åka en ny bil om du inte har jobb?
Jag bor på landet så är i behov av bil och dessutom om jag får jobb snart så är det knepigt att klara sig utan en genom att åka kollektivt då möjligheterna inte är så bra.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 551
Mottagna reaktioner
12 916
Poäng
9 787
120 är nog i underkant när du dessutom inte kan vida någon bättre inkomst nu
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 551
Mottagna reaktioner
12 916
Poäng
9 787
Att du misskött det du har spelar väl in marginellt om handlaren kör via fordfinans/dnb
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 956
Mottagna reaktioner
6 150
Poäng
3 907
Har leasat en bil hos Hedin bil i snart tre år nu där DNB finans varit aktuella. Har skött mig under tre år något försenad betalning vid ett par tillfällen annars i tid. Funderar på att leasa igen genom Ford och en bil som kommer kosta ungefär 2700 i månaden. Har just nu inget jobb men taxerade 120.000 i senaste deklarationen. Har 6,5 i uc score samt 4 hos bisnode. Vad tror ni? Kommer det funka att leasa igen eller behöver jag någon med mig?

Tror dessvärre inte att det kommer gå med den taxerade inkomst Du har.
Jag & dottern leasar oxå bil genom Hedin Bil och är inne på 3:e bilen hos dom.
Hedin bil kräver iallafall minst 250tkr i deklarerad inkomst och har svårt att tro att andra bilfirmor skulle ha lägre krav än så.
 

tjej86

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
2 Oktober 2016
Meddelanden
78
Mottagna reaktioner
13
Poäng
52
Tror ni det är helt kört att även få ett mindre billån på kanske 50.000 om jag har en medlåntagare med mig som är pensionär utan anmärkningar?
 

Andrea

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 577
Blev medlem
29 Augusti 2019
Meddelanden
2 055
Mottagna reaktioner
308
Poäng
577
Tror dessvärre inte att det kommer gå med den taxerade inkomst Du har.
Jag & dottern leasar oxå bil genom Hedin Bil och är inne på 3:e bilen hos dom.
Hedin bil kräver iallafall minst 250tkr i deklarerad inkomst och har svårt att tro att andra bilfirmor skulle ha lägre krav än så.
Kan det gå om man har 337.000 i årsinkomst men ändå högt belånad ?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp